Písanie článkov / tvorba obsahu pre weby – na doma

By | 23. marca 2014

O zarábaní si písaním článkov sme tu už mali niekoľko príspevkov, venovali sme sa tomu však len v rámci zahraničia – u nás totiž prakticky neexistoval nejaký rozumný systém na štýl iWriter.com. Až doteraz.

Konečne sa totiž aj u nás objavilo niečo, síce nie rovnaké, no veľmi podobné – český projekt copywriting.cz.

Je to vynikajúce miesto kde sa stretáva ponuka s dopytom. Na výber je už dnes skoro 400 aktívnych copywriterov, a službu už využíva cez 150 firiem, ktoré obsah potrebujú. Na lokálny projekt, ktorý odštartoval len nedávno je to celkom pekný rozbeh.

copywriting

Ak obsah píšete – stačí vám registrovať sa, vytvoriť si svoj copywriterský profil a reagovať na dopyty po článkoch. Prípadne počkať kým vás niekto osloví (čo ale bez nejakých referencií bude dosť ťažké 🙂 )

Naopak, ak články hľadáte, môžete si buď zadať dopyt a počkať na to aké ponuky na písanie vám prídu, alebo si vybrať priamo zo zoznamu copywriterov (napr. podľa ich ceny, či hodnotenia) a osloviť konkrétnych ľudí.

 

Základom služby je samozrejme princíp – „ty píš a ja platím“, no nájdeme tu toho oveľa viac.

Prvým „navyše“ je možnosť pre copywriterov predať svoje články, ktoré im ležia „na sklade“ – či už kvôli tomu, že si ich niekto neprevzal, alebo boli úmyselne písané s tým že poputujú na predaj, to je jedno. Tu sa predať dajú a aj sa predávajú (k marcu 2014 sa už predalo cez 200 článkov a to je celý systém ešte len v plienkach).

Druhým „navyše“ je možnosť spolupracovať štýlom guestbloggingu. Vy poskytnete priestor pre publikovanie a autor vám za to venuje článok + odkážete z neho na jeho web a samozrejme aj naopak – písať môžete vy a odkáže sa na vás. Je to výborná cesta ako osloviť nové publikum a dať o sebe vedieť, rovnako ako aj cesta získania obsahu na web „zadarmo“, no v slušnej kvalite.

Čerešničkou na torte je ďalšie „navyše“ – možnosť pre majiteľov webov predávať, či kupovať aj reklamný priestor na svojom webe (vo forme PR článkov). Čiže klasický pay per post model známy hlavne zo zahraničia, ale pod názvom „platené PR články“ aj u nás (aj keď tento pojem je kus zmätočný, keďže skratka PR neznamená očakávané „public relationship“ ale skôr „page rank“).

Pre každého lokálneho copywritera pokladám copywriting.cz za nutnosť.

Je to skvelá cesta ako prísť k objednávkam a teda zisku. Netreba samozrejme ale očakávať, že sa o vás niekto pobije ak ste tam nový. Ideálnu cestu by so videl v štýle – založím si vlastný blog, registrujem sa, ponúknem pár článkov za lacný peniaz kvôli referenciám, niekoľko ďalších venujem na guestblogging, a prípadne zo začiatku si dám nízku cenu za normostranu aby som získal aj platené zákazky.

Za pár týždňov tak človek môže nie len získať referencie, ktoré mu pomôžu k lepšie plateným zákazkam, ale aj nejaké tie prvé eurá za predaj hotových článkov a časom aj na svojom webe. Ten zároveň slúži aj ako pekná referencia – copywriter bez blogu je totiž podľa mňa dosť hendikepovaný – proste tomu niečo chýba.

Prečo o tom vlastne celom teraz píšem? Po niekoľkých článkoch o tom ako sa dá zarábať písaním článkov, mi totiž v email schránke pristálo mnoho žiadostí v štýle „chcem písať články“, či „mám záujem o takúto prácu“. Nuž, kto chce – hurá do toho, lepší systém vďaka ktorému sa dá začať u nás ešte asi ani nebol.

Pridaj komentár